Kompilasi Lagu MP3 Manado Terbaik

Babanting ba ojo ba guling mo minta kaweng, ma bilang tunggu sadiki tu boke masih ba toto, so hamil 3 bulan ma bilang da nae badan, so lama da pake daster ma bilang model sekarang…

sapa yang mo lupa tu lagu diatas, atau yang ini dang,

brapa puluh taon lalu, kita masih kacili, mama masih polo-polo, papa so kase tinggal, kita manangis satu malam, dapa inga pa papa, mama cuma murung-murung, sapu-sapu di kapala…….

kita lei masih ba cari tu lagu-lagu nostalgia manado laeng yang boleh mo beking tu aer mata ta curah inga tu kampung halaman, nanti kita update ka sini neh klo so dapa.

Satu Kadera Tiga Orang

Slamat Datang Di Manado

So Tua Ngana Sayang

Span Span

Tagantong Patah

Torang Samua Basudara

Air Mata Tumpah

Antara Manado Deng Jakarta

Boke Ba Toto

Dego Dego Tua

So Lupa Manado

Bitis Ubi Kupas

Lenso Putih

Jatuh Cinta

Pele Jalanku

Papa Kase Tinggal

Lenso Penyesalan

Hati So Ta Pela

Dangdut Manado

Cincin Kaweng

NB:kalu stengah mati download di ziddu lia di kita pe 4shared folder http://www.toar.4shared.com

 

84 thoughts on “Kompilasi Lagu MP3 Manado Terbaik

  1. Ping-balik: Download Lagu Minahasa,Manado, Ambon Gratis « Delightfull Ideas

  2. duh… pee gaga tare tu lagu lagu mar ziddu kwa stenga mati no, sadiki sadiki maintenis (mantenance.red) nembole tu lagu laeng m kase pindah di 4shared..? kita rasa disitu lebe lancar 4 mo ba upload deng download….

    bagi akang di 4shared kwa yang laeng neh….

    Thanks….

    Oiyo, Met jelang Natal jo Samua….

    God Bless You

  3. salam baku dapa
    Kita orang surabaya asli mar ta pe istri orang tomohon lebe tepatnya taratara, kong sekarang kita mo kase ta pe istri kado lagu-lagu manado, mar di surabaya susah ley mo dapa tu cd.

    so kebetulan kita browsing, eh kita da pa liat tuh kompilasi lagu manado, mar sekarang de pe permasalahan kita nyanda bisa download tuh mp3. minjo kasih tau depe cara ba download.

    biar ley kita orang surabaya, mar kita so lama cinta deng kawanua pe produk… heehehe

  4. nih aq nyari lagu yg satu ini susah banget, tlg dong bantu bro,

    gak tau judulnya sih, liriknya aja tau dikit2, tlg bro, aq demen banget nih lagu ini , aku ksh tau liriknya yg dikit aku tau, lupa2 ingat sih :

    ” tiap malam kesepian (apa sendirian gitu), plg di rumahnya selalu tengah mlm, selalu ngana bilang byk urusan di luar, sampe so lupa kita di rumah”

    pokoknya liriknya seperti itu, tlg carikan yach.. kalo ada yg tau judulnya, kalo bisa liriknya juga, kalo bisa juga Mp3 gitu,,, hehehe

  5. kalu blh tolong muat akang lg2 mdo yang paling baru soal ni samua so sadiki lama.
    maklum so jau di rantau orang, jadi so rindu skali mo pulang mar nda bisa jadi kurng jo deng lagu pelepas rindu kampung

    slam dari putra manado………………..
    by……………..gbu

  6. hai…………para kawanua sekalian
    kita mau cari banyak tamang cow/cew yang penting orng manado
    kalu ada yang mau hubungi di “aoudy82@yahoo.co.id” kita tggu ngoni samua, ok……………………

    by putra manado………………….gbu

  7. sama-sama orang manado mar baku bekeng susah yang dirantau, kase gampang kwa mo donload tu lagu, biar tainga trus kampung halaman. kalu boleh, biar lagu jo yang jadi tamang di rantau!!!!

  8. Saya lagi cari,,,lagunya Nova sondach,,, gk tau judulnya ap,,tapi lirik aku hafal banget : sekarang torang dua so sanang hidup bahagia satu rumah tu suka deng duka pikul sama
    ini yang dulu torang dua pe janji
    biar tu tantangan
    salalu datang
    mar torang dua tetap tabah

    kalo ad yg punya lagunya tolong kirim ke Email aku donk!!! thanks semuanya BY ferdi,,Yogya

  9. Ping-balik: mp3.Batak terbaru « mp3bataksong

  10. adohhhh…..mntap2 tu lgu ehhh….dapa inga kampung-tamang-saudara-deng ta pe mantan tre…..hihihihih

    LOVE YOU MANADO……!!!!!!!

    SALAM DARI SURABAYA…..

  11. Ada 1 lg manado yg qt suka mar qt so lp de pe judul,mar ada inga sadikit tu de pe lirik..ada carita di pantai boulevard ada om om ba jalang di pinggir pantai,itu jo yg qt inga klau ngoni ngoni tau de pe judul tolong kwa bls qt pe comment,,thnks GBU…

  12. plz help dunk… dari lama cari judul lagu yg liriknya kayak gini :
    “Biar jo ini semua… kita tanggung sandiri….
    Kita pe hati so sakit…karna… ngana pe beking pa kita”
    terimakasih…

  13. Qt ada lagu yg zho lama ta cari”..
    Mar nda tau dpe judul nogh…dpe lyric bgini:

    “sayang..
    Ngana so bekeng ta pe handphone abis pulsa”

    yg tau,, apa kang judul tu lagu??

  14. Ada yang inga ni lirik lagu….??

    “rindu… mo baku dapa, torang mamadu cinta, torang berkasih mesra seperti dulu lagi….”

    Qt so lupa depe partama bagimana tu lagi…, itu yang ta tulis di atas teng-tenga reff itu…

    Kalo ada yang konek, apa dang depe judul kong tolong share di sini…!!
    :-)

    Thank’s…B4!

  15. mantap jo… kita orang surabaya tapi kita pe papa orang manado, tatelu.. mau minta lagu manado karena dia bilang, so kangen ama tatelu….

  16. Salam kanal samua
    Ta lia2 tu koment samua cuma minta tambah lagu atw nda cri nih lagu dia p’judul apa deng laeng2
    Nda ada yg ba request BUBUR MANADO???

  17. Upload kwa tu puput novel p lagu y9 taluka d manado.qt so cari2 mar nda ada.d9 l9 isty yulistri y9 dp lirik sunyi sandiri di dlm kamar ini lama batun99u n9ana nyada dtn9,srt y9 takrm blm n9ana bls2…..dstx.apa kwa dp jdl itu?

  18. adu eeeehhhh, memang kwa manado ini nda pernah abis kata bagitu kwa supaya torang le kawanua yg di tanah perantauan bisa menikmati itu lagu2 baru manado caoh jo dulu eh by anak asli Tateli (maxi Ransun)

  19. boleh minta lagu mana yg dp judul…malam terahir

    malam ini yg trhir torang dua sama-sama
    beso so nyanda,ngana somo pigi jao……
    aer mata so malele,,so nyanda dapa tahang….dll

Berikan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s